6è E.P – Projecte el joc

Projecte “el joc”

L’àrea d’E.F es caracteritza per ser una assignatura on el joc és el mitjà i el vehicle estrella per treballar tots els continguts curriculars. S’utilitza en el 95% de les activitats que realitzem i el motiu és molt clar: a tothom li agrada jugar i amb ell es pot treballar d’una manera lúdica tot el que volem.

Després de parlar a classe amb els alumnes de 6è del per què treballem així i valorar el que fem es planteja si volen  inventar-se  per grups els seus propis jocs.

Aquí comença el projecte “el joc”, un projecte on sobretot l’àrea d’E.F i d’Informàtica són les protagonistes però com passa sempre en els projectes, moltes altres àrees també estan representades.

L’inici del projecte comença amb la creació dels grups de treball. De manera lliure els alumnes s’han agrupat i un cop agrupats calia pensar el joc. La veritat que és força difícil inventar-se un joc motriu sobretot quan es treballa en grup.

Un cop el joc està inventat van passar a la segona fase, la de la creació d’un vídeo on  havien d’explicar: com es jugava, les seves normes, el material necessari i  l’espai que necessitem. Amb l’ordinador i  l’ipad els grups van crear petits talls de vídeo i d’imatges que finalment les van editar amb música per fer un vídeo final de cada joc.

Els jocs estaven inventats i els vídeos fets ara només calia posar-los en pràctica.  La idea era veure els vídeos de cada grup i que cada grup expliques a la resta de classe el seu joc per  posar-lo a la pràctica. Per falta de dies per canvis d’última hora no vam poder jugar a tots els jocs però si la gran majoria.

El resultat final va ser força positiu, tot i la dificultats tots els grups van presentar un joc inventat. Els jocs eren força divertits i alhora es podien utilitzar per treballar un munt de continguts curriculars.

Va ser un treball força complicat, on un munt de persones tenien que treballar en grup per inventar-se un joc, i destacaria l’habilitat que van tenir de canviar normes i regles quan els van posar a la pràctica perquè com passa moltes vegades a la vida, una cosa és el que pensem a la teoria i una altre cosa és quan ho portem a la pràctica.

Felicitats per la feina!!!

Aquí teniu uns quants vídeo que van fer: