L’Escola Nausica, mitjançant l’Ampa, ofereix als alumnes tot un seguit d’activitats extraescolars didàctiques i complementàries que es realitzen fora de l’horari lectiu i que afavoreixen l’educació integral dels nens i nenes.

Activitats extraescolars del curs 2016/17

Teatre: activitat basada a desenvolupar les capacitats creatives en l’expressió oral i corporal dels infants. En funció de l’edat, treballem amb titelles, contes i obres teatrals. Al final de curs, els nens i nenes realitzen una funció per a les famílies en un teatre del barri. L’activitat es realitza a l’escola i les monitores són: Lídia Linuesa, Eva González, Mart Fíguls, Marta Masana i Patrícia Paisal.

Escacs: activitat dirigida a l’aprenentatge tècnic d’aquest joc, amb la idea que els alumnes progressin amb el temps i aprenguin a partir de la competició i del respecte a l’adversari. Aquest activitat es desenvolupa en col·laboració amb l’Escola d’Escacs de Barcelona i el monitor, Manel Arellano, organitza un torneig entre els alumnes durant tot el curs. Dues o tres vegades l’any, se celebra una competició per escoles, en què els nens i nenes Nausica s’enfronten amb altres centres de la ciutat.

Jocs motrius: es tracta d’una activitat física no competitiva en què l’objectiu principal és desenvolupar l’esperit participatiu, la comunicació i l’expressió dels alumnes a través del joc. Va dirigida als nens i nenes de P4 i P5 i es duu a terme els dilluns de 17 a 18 h a l’escola amb la dinamització de Bibi Barenys.

Gimnàstica esportiva: activitat dirigida a desenvolupar la flexibilitat, la coordinació i el ritme dels infants a partir de composicions coreogràfiques acompanyades de música i elements materials. Les sessions es duen a terme a l’escola i Bibi Barenys n’és l’encarregada.

Voleibol: activitat esportiva basada a conèixer i desenvolupar els aspectes tècnics d’aquest esport amb la intenció que els infants aprenguin els valors de la competició i del joc en equip. En total hi ha quatre equips de competició, que participen en diverses categories del Consell de l’Esport Escolar de Barcelona. Tots ells s’entrenen al recinte de l’escola i juguen els seus partits com a locals a la pista de l’Escola de Secundària Els Arcs (Copèrnic, 34).

Futbol sala: activitat esportiva basada a conèixer i desenvolupar els aspectes tècnics d’aquest esport amb la intenció que els infants aprenguin els valors de la competició i del joc en equip. En total hi ha set equips de competició, que participen en diverses categories del Consell de l’Esport Escolar de Barcelona, i tots ells s’entrenen i juguen els seus partits com a locals a la pista de l’Institut Menéndez i Pelayo (Via Augusta, 140-142).

Anglès: activitat didàctica dirigida a l’aprenentatge de la llengua anglesa com a complement i ampliació de les classes que reben els alumnes en horari lectiu. Les sessions es realitzen a l’escola.