A l’Escola Nausica promovem l’interès dels nens i nens en la ciència i tecnologia, i és per això que, a més a més dels continguts que es tracten ordinàriament en les assignatures, participem en projectes externs que ens aporten un plus en el coneixement teòric i l’experiència real.

Ciència i tecnologia amb… “Petits talents científics”

Des del curs 2014-15, Nausica és part activa del programa “Petits talents científics”, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació que pretén fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències per part de l’alumnat d’Educació Infantil i Educació Primària. Es tracta d’un programa que, d’una banda, proporciona recursos i orientacions pedagògiques als mestres per tal que implementin metodologies més participatives i creatives a l’aula, i d’altra banda, ofereix als infants l’oportunitat de viure la ciència en primera persona, a través de treballs de recerca i de pràctiques experimentals en què ells són els protagonistes de l’activitat.

Ciència i tecnologia amb… tallers de robòtica

També, a partir del curs 2016-17 i des d’una òptica més tecnològica, els alumnes participen en tallers de robòtica. En una primera fase, els infants realitzen construccions senzilles i divertides, en què treballen els conceptes d’espai, dimensió, forma i posició, i aprenen la relació entre la causa i l’efecte. Més endavant, s’introdueixen elements sobre construcció i estabilitat d’estructures amb sistemes de corrioles, palanques, engranatges i rodes perquè els alumnes explorin sobre l’energia, la flotabilitat i la balança. En l’últim pas, els infants s’inicien en el món de la tecnologia robòtica com a tal i aprenen a construir màquines d’una certa complexitat aplicant coneixements de matemàtiques, enginyeria i programació en un entorn de llibertat creativa.