Nausica és un escola de barri i, tot i algunes excepcions, la majoria d’alumnes que hi assisteixen són residents al barri de Sant Gervasi. En aquest sentit, l’equip educatiu de l’escola té la voluntat que els carrers i les cruïlles dels voltants del centre siguin segurs i agradables i  tenir un entorn escolar més segur per això està implicat en dos projectes promoguts per l’Ajuntament de Barcelona, el Camí Escolar i el Cooperant Viari.

camiescolar

Camí Escolar

És un projecte també impulsat per l’Ajuntament de Barcelona que pretén que els nens i nenes de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols de l’escola, passegen pel parc, van a fer esport… Aquest objectiu es fa palès amb la creació d’una via de circulació preferent senyalitzada, escollida entre els recorreguts més utilitzats i alhora més segurs per als alumnes.

El disseny i senyalització del camí escolar, espai amic però, és només el resultat d’un estudi que consta de diverses fases i que requereix la participació dels nens i nenes, les famílies i els centres educatius. En aquest sentit, a l’Escola Nausica estem del tot compromesos amb aquest projecte i esperem poder gaudir del nostre camí escolar a partir del mes de març de 2017. Fins aleshores, haurem de treballar conjuntament per elaborar un projecte coherent, eficaç i complet.

NOTÍCIA, NOTÍCIA, NOTÍCIA, NOTÍCIA, NOTÍCIA:

INAUGURACIÓ EL DIUMENGE 19 DE MARÇ DE 2017  A LES 11.30h.

Esteu tots convidats!

El nostre Camí Escolar a les xarxes socials

Cooperant Viari (Projecte 2013-2016)

Es tracta d’una iniciativa del consistori barceloní que cerca un doble objectiu: la integració al mercat laboral de joves amb discapacitat intel·lectual i la millora de la seguretat viària al voltant dels centres escolars.

La tasca dels cooperants viaris consisteix a observar i recollir informació sobre els hàbits dels vianants i dels passatgers en les hores d’arribada i de sortida de l’escola, ja sigui a peu o en vehicle. Posteriorment, les dades són analitzades per experts, pel professorat i per l’alumnat i se n’extreuen les conclusions pertinents per fomentar les bones pràctiques de mobilitat en l’entorn escolar.

A partir d’aquest curs escolar 2016-17 no gaudirem dels cooperants viaris que ens acompanyaven altres cursos a l’entrada i sortida de l’escola, perquè des del districte de Sarrià-Sant Gervasi, han decidit centralitzar els esforços al programa Kan Go! que consisteix en ajudar als alumnes que es mouen en transport públic per anar a l’escola.

L’experiència del Cooperant Viari  ha estat molt positiva i nosaltres mantenim la voluntat de participació en el programa en el cas que tornin a implementar-ho.