Projecte: Botigues, botiguers i empreses d’alta volada – 2n E.P

En aquest projecte hem treballat les matemàtiques però des de la practicitat, la necessitat, l’experiència i el joc. Per tant, un cop més, han estat inevitablement i imprescindibles la curiositat, l’emoció i la creativitat, aliades indiscutibles dels aprenentatges significatius. Cadascú ha hagut de decidir si volia muntar el seu propi negoci sol o en equip. Per aconseguir-ho m’han hagut de presentar un projecte on m’han explicat quin comerç tenien pensat crear, quins eren els socis, quins productes vendrien, a quin preu i el perquè de tot plegat. Un cop presentada la idea i acceptada han hagut de començar a crear el material i dissenyar tot allò que han cregut convenient perquè la botiga funciones. Val a dir que aquest projecte l’hem anat treballant periòdicament al llarg del segon i tercer trimestre. El fet de tenir carta blanca per fabricar els productes desitjats els hi ha donat ales per inventar uns negocis estrafolaris, originals i divertits. Un aeroport sense torre de control i amb quantitats industrials de patates xips, un nou Museu del Barça on es revenen les copes de la lliga, una carnisseria que no deixa de vendre compulsivament pollastres a l’ast de dia i de nit, una geladeria exclusiva de 100 euros la bola, una sabateria per peus de fades i follets, una galeria d’art on s’hi venen fruites, un centre comercial anomenat OSTOM on s’hi ven de tot i més, una botiga musical on es mouen al ritme dels populars instruments flauta-pollet, flauta-serp i flauta-humà i XUXO, la llaminadura més popular del barri. Això sí, l’olfacte i la intuïció per saber si el canvi estava ben tornat o si el preu era respectat, no l’han perdut en cap moment mentre jugaven. Alguns d’ells apunten maneres!

Sortida del Vol 6521 destinció JFK (NYC)