L’Escola Nausica, ubicada al carrer Muntaner 309, forma part del barri de Sant Gervasi – Galvany, dins del districte de Sarrià – Sant Gervasi. El nostre barri ocupa la part baixa de l’antic terme de Sant Gervasi, entre la Diagonal i la Ronda del Mig. El nom de Galvany es va popularitzar quan va adoptar-lo el mercat municipal de la zona i prové de la família propietària dels terrenys de l’entorn, amb Josep Castelló i Galvany al capdavant. La urbanització del Camp d’en Galvany es va iniciar el 1886. Es tractava d’unes terres a tocar del parc d’atraccions Turó Park, convertit en un jardí l’any 1934 seguint el projecte de Rubió i Tudurí de l’any 1917.

Mercat Galvany – Sant Gervasi

El Turó Park, juntament amb el Monterols i el petit parc de Moragues, són les illes verdes d’un barri de marcat caràcter residencial, combinat amb una important activitat comercial i terciària sobretot en el sector més proper a la Diagonal i en l’eix vertical de Muntaner. El tren de Sarrià ha estat un dels principals elements estructuradors i dinamitzadors del barri, encara que el seu pas a cel obert va representar durant molts anys un important perill i una barrera urbana. Inaugurat el 1868, va ser electrificat el 192. Entre el 1925 i el 1929 es va cobrir el traçat entre Plaça Catalunya i Muntaner, fet que va donar lloc a l’aparició de la Via Augusta, actual eix vertebrador transversal del barri.

Parc Moragas al Barri de Sant Gervasi

A Nausica, ens agrada ser part activa del barri i gaudir-lo en el dia a dia, i per això hi realitzem diverses activitats més enllà del recinte del centre. Les classes de piscina, per exemple, es duen a terme a les Piscines Santaló i hi anem a peu en un trajecte de només cinc minuts. També aprofitem el Parc Moragas, situat a dues illes de l’escola, com a espai d’esbarjo habitual per als infants més grans de l’escola, i en ocasions ens desplacem el Turó Park i el Parc de Monterols, jardins més grans en què els nens i nenes poden esplaiar-se al màxim. Per a una tasca més acadèmica, també visitem indrets interessants del barri, com el Mercat de Galvany, on s’hi comercialitzen tot tipus d’aliments, i la Casa Sagnier, on s’hi organitzen exposicions i tallers varis. Amb tot, Sant Gervasi – Galvany és el barri de sempre de l’Escola Nausica; el lloc on va néixer, en un petit edifici del carrer Tavern, i el lloc continua a dia d’avui realitzant la seva activitat.