El projecte educatiu de l’Escola Nausica contempla, com a part integrant del treball escolar, la realització de sortides escolars a diversos espais i amb diverses finalitats. Algunes tenen l’objectiu de completar, de manera pràctica i vivencial, l’estudi d’alguna temàtica del curs, mentre que d’altres busquen millorar la convivència i la cohesió del grup en un context diferent al de l’escola.

Les sortides poden ser de mig dia o de tot el dia, en funció de l’indret de destí i de la durada de les activitats que s’hi facin. Des de l’escola, sempre intentem desplaçar-nos amb transport públic, per tal de familiaritzar els infants amb aquest mitjà i per reduir les emissions contaminants. I quant a l’acompanyament, el centre garanteix que la quantitat i la capacitat dels adults responsables sigui l’apropiada segons el nombre d’alumnes participants, de la seva edat i del context pedagògic de la sortida.

L’equip educatiu de l’escola s’encarrega d’organitzar aquestes sortides  en funció dels objectius educatius de cada curs i dels interessos dels alumnes. Anem a veure una obra de teatre en anglès i català o castellà cada any, visitem museus artístics cada cicle, participem amb espectacles musicals, anem al bosc, al Cosmocaixa, a l’Aquarium….

Convivències (Educació Primària)

A part de les sortides educatives que realitzem durant el curs, els nens i nenes de Primària, acompanyats dels seus tutors i d’altres mestres, marxen de convivències durant uns dies. A l’Escola Nausica creiem que aquesta activitat té un gran valor i que és una part important en el creixement integral dels alumnes. Es tracta de tres o quatre dies, en funció de l’edat, que serveixen per sortir de la rutina de la ciutat i desconnectar en un entorn natural amb la companyia dels amics de l’escola. Durant les convivències es poden aprendre conceptes de les diverses matèries, però sobretot són útils per treballar valors com la solidaritat, el respecte i l’autonomia.

L’equip educatiu vetlla perquè les cases de colònies on es duen a terme les convivències estiguin dotades de les mesures de seguretat adequades i perquè les activitats que es realitzin siguin adequades a l’edat dels participants i als valors de l’escola. Descobertes de l’entorn, esports d’aventura, senderisme, esports, jocs diversos, danses…i un munt d’experiències més en un espai diferent al de sempre i on els nens experimenten un gran creixement personal.

Curs 2017/18

Cicle Inicial

del  9 al 11 de maig de 2018 – Mas d’en Pedro (Vilanova i la Geltrú)

Cicle Mitjà